Yleiset myyntiehdot

Yleiset ehdot ja asiakastiedot

Sisällysluettelo

  • 1. Soveltamisala
  • 2. Sopimuksen tekeminen
  • 3. Oikeus peruuttaa
  • 4. Hinta ja toimituskulut
  • 5. Toimitus- ja toimitusehdot
  • 6. Vastuu virheistä
  • 7. Laki ja toimivalta
  • 8. Tietoja riitojenratkaisusta verkossa

1) Soveltamisala

1.1 Näitä AT Parts Germany GmbH:n (jäljempänä "Myyjä") ehtoja sovelletaan kaikkiin kuluttajan tai elinkeinonharjoittajan (jäljempänä "asiakas") ja myyjän välillä tehtyihin sopimuksiin, jotka koskevat kaikkia tavaroita ja/ tai Myyjän verkkokaupassa esitellyt palvelut. Asiakkaan omien ehtojen sisällyttämistä vastustetaan, ellei muita ehtoja ole määrätty.

1.2 Kuluttaja näiden ehtojen mukaan on jokainen henkilö, joka toimii tarkoituksiin, jotka ovat kokonaan tai pääosin hänen elinkeino-, liiketoiminta-, käsityö- tai ammattinsa ulkopuolella. Näiden ehtojen mukaan elinkeinonharjoittaja on henkilö, joka toimii tämän henkilön elinkeino-, liiketoiminta-, käsityö- tai ammattiin liittyvissä tarkoituksissa, joko henkilökohtaisesti tai elinkeinonharjoittajan nimissä tai puolesta toimivan toisen henkilön kautta.

2) Sopimuksen tekeminen

2.1 Myyjän verkkokaupassa olevat tuotekuvaukset eivät ole Myyjän puolelta sitovia tarjouksia, vaan ne palvelevat ainoastaan Asiakkaan sitovan tarjouksen tekemistä.

2.2 Asiakas voi jättää tarjouksen Myyjän verkkokauppaan integroidulla verkkotilauslomakkeella. Näin tehdessään asiakas jättää valitut tavarat ja/tai palvelut virtuaalikoriin ja tilausprosessin läpi sekä napsauttaa tilausprosessin viimeistelypainiketta ja jättää tavaraa koskevan laillisesti sitovan sopimustarjouksen ja /tai virtuaalikorin sisältämät palvelut. Asiakas voi myös esittää tarjouksen Myyjälle puhelimitse tai sähköpostitse.

2.3 Myyjä voi hyväksyä Asiakkaan tarjouksen viiden päivän kuluessa

  • lähettämällä kirjallinen tilausvahvistus tai tilausvahvistus kirjallisessa muodossa (faksi tai sähköposti); sikäli kuin Asiakkaan tilausvahvistuksen vastaanottaminen on ratkaisevaa, tai
  • toimittamalla tilatut tavarat Asiakkaalle; sikäli kuin Asiakkaan tavaran vastaanottaminen on ratkaisevaa, tai
  • pyytämällä Asiakasta maksamaan tilauksensa jälkeen.

Edellyttäen, että useat edellä mainituista vaihtoehdoista ovat voimassa, sopimus tehdään silloin, kun jokin edellä mainituista vaihtoehdoista ensimmäisen kerran esiintyy. Jos myyjä ei hyväksy Asiakkaan tarjousta edellä mainitun ajan kuluessa, tämän katsotaan hylkäävän tarjouksen siten, että asiakas ei ole enää sidottu hänen aieilmoituksensa.

2.4 Tarjouksen hyväksymisaika alkaa siitä päivästä, jona Asiakas on lähettänyt tarjouksen, ja päättyy viidentenä tarjouksen lähettämistä seuraavana päivänä.

2.5 Myyjä tallentaa sopimuksen sisällön ja lähettää sen asiakkaalle kirjallisena, mukaan lukien nämä ehdot ja asiakastiedot (esimerkiksi sähköpostitse, faksilla tai kirjeellä) sen jälkeen, kun asiakas on lähettänyt tilauksensa. Lisäksi sopimuksen sisältö tallennetaan Myyjän verkkosivuille ja löytyy asiakkaan kirjautumisesta salasanalla suojatun asiakastilin kautta edellyttäen, että asiakas on luonut verkkokauppaan asiakastilin ennen tilauksensa lähettämistä.

2.6 Asiakas voi korjata kaikki tavanomaisella näppäimistö- ja hiiritoiminnolla syöttämät tiedot ennen sitovan tilauksen jättämistä. Lisäksi ennen tilauksen lähettämistä kaikki syötetyt tiedot näkyvät vahvistusikkunassa ja ne voidaan korjata myös täällä tavallisella näppäimistö- ja hiiritoiminnolla.

2.7 Sopimuskieli on suomi.

2.8 Tilausten käsittely ja yhteydenotto tapahtuu yleensä sähköpostin ja automaattisen tilauskäsittelyn kautta. Asiakkaan vastuulla on varmistaa, että hänen tilauksen käsittelyä varten antamansa sähköpostiosoite on oikea, jotta Myyjän lähettämät sähköpostit voidaan vastaanottaa tähän osoitteeseen. Erityisesti asiakkaan vastuulla on roskapostisuodattimia käytettäessä varmistaa, että kaikki myyjän tai myyjän tilauksen käsittelyn yhteydessä toimeksiaman kolmannen osapuolen lähettämät sähköpostit voidaan toimittaa perille.

2.9 Asiakas sitoutuu vastaanottamaan laskunsa yksinomaan digitaalisesti. Digitaaliset laskut lähetetään sähköpostitse ja vastaanotetaan PDF-muodossa.

3) Oikeus peruuttaa

3.1 Kuluttajalla on peruuttamisoikeus.

3.2 Sinulla on oikeus purkaa tämä sopimus 30 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta.

Peruutusaika päättyy 30 päivän kuluttua siitä päivästä, jolloin ostat tavarat tai jona valitsemasi kolmas osapuoli, joka ei ole rahdinkuljettaja, on saanut tavaran fyysisesti hallintaansa.

Käyttääksesi peruuttamisoikeutta sinun tulee ilmoittaa meille (puh.: +358 (10) 322 2029, sähköposti: ) päätöksestäsi irtisanoa tämä sopimus selkeällä ilmoituksella (esim. sähköpostitse). Voit käyttää liitteenä olevaa peruutuslomakemallia, mutta se ei ole pakollista.

Peruutusajan noudattamiseksi riittää, että lähetät peruuttamisoikeuden käyttöäsi koskevan ilmoituksesi ennen peruutusajan umpeutumista.

3.3 Peruuttamisen vaikutukset

3.3.1 Jos peruutat tämän sopimuksen, hyvitämme sinulle kaikki sinulta saamasi maksut (lukuun ottamatta lisäkustannuksia, jotka aiheutuvat, jos valitset muun toimitustavan kuin tarjoamamme edullisimman vakiotoimituksen) ilman aiheetonta viivytystä ja viimeistään 30 päivää siitä päivästä, jona olemme saaneet tiedon päätöksestäsi irtisanoa tämä sopimus. Suoritamme hyvityksen käyttämällä samaa maksutapaa, jota käytit alkuperäisessä tapahtumassa, ellet ole nimenomaisesti toisin sopinut. Joka tapauksessa sinulle ei aiheudu kuluja takaisinmaksun seurauksena. Saatamme pidättää palautuksen, kunnes olemme vastaanottaneet tavarat takaisin tai olet toimittanut todisteet tavaran palauttamisesta sen mukaan, kumpi on aikaisin.

3.3.2 Sinun on lähetettävä tavarat takaisin tai luovutettava ne meille ilman aiheetonta viivytystä ja joka tapauksessa viimeistään 30 päivän kuluessa päivästä, jona ilmoitit meille tämän sopimuksen peruuttamisesta. Määräaikaa noudatetaan, jos lähetät tavarat takaisin ennen kuin 30 päivän määräaika on umpeutunut.

3.3.3 Suomesta palautetuille tuotteille tarjotaan ilmainen palautus. Asiakkaalle toimitetaan palautusetiketti tätä tarkoitusta varten.

(Ilmaista palautusta ei tarjota palautuksille alueilta, joilla on erityisiä vero- ja tullimääräyksiä, eikä syrjäisiltä saarilta)

3.3.4 Olet vastuussa vain tavaroiden arvon alentumisesta, joka johtuu muusta käsittelystä kuin siitä, mikä on tarpeen tavaran luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan toteamiseksi.

3.4 Yleistä tietoa: Vältä tavaroiden vahingoittuminen ja saastuminen. Palauta tavarat mahdollisuuksien mukaan alkuperäispakkauksessa kaikkine tarvikkeineen ja pakkauskomponenteineen. Käytä tarvittaessa suojaavaa ulkopakkausta. Jos alkuperäistä pakkausta ei enää ole hallussasi, käytä sopivaa pakkausta, joka suojaa riittävästi mahdollisia kuljetusvaurioita vastaan. Huomaa, että yllä olevat yleiset tiedot eivät ole edellytys peruuttamisoikeutesi tehokkaalle käyttämiselle.

3.5 Peruutuslomake: Jos haluat peruuttaa tämän sopimuksen, täytä ja lähetä tämä lomake. Vaihtoehtoisesti voit kopioida alla olevan peruutuslomakkeen. Täytä se ja lähetä se meille takaisin:

Peruuttamislomake

Vastaanottaja
AT Parts Germany GmbH C/O UPS SCS
PALATA
Hans Günther Sohl Strasse 4
47807 Krefeld
Saksa


Ilmoitan/ilmoitamme täten, että perumme/perumme myyntisopimuksemme seuraavista tavaroista

Tilattu / vastaanotettu:
_________________________________

Kuluttajan nimi:
_________________________________

Kuluttajien osoite:
_________________________________

Kuluttajan/kuluttajien allekirjoitus (vain jos tämä lomake on ilmoitettu paperilla):
_________________________________

Päivämäärä:
_________________________________

4) Hinta ja toimituskulut

4.1 Ellei tuotekuvauksissa toisin mainita, ilmoitetut hinnat ovat loppuhintoja ja sisältävät lakisääteisen arvonlisäveron. Mahdolliset ylimääräiset toimitus- ja lähetyskulut ilmoitetaan erikseen kunkin tuotteen kuvauksessa.

4.2 Toimituksista Euroopan unionin ulkopuolisiin maihin voi syntyä lisäkustannuksia, jotka eivät ole Myyjän hallinnassa. Ne jäävät asiakkaan maksettavaksi. Tällaisia kustannuksia ovat esimerkiksi rahansiirtokustannukset (siirtomaksut, valuuttakurssimaksut) tai tullit tai tuontiverot.

4.3 Maksu voidaan suorittaa jollakin Myyjän verkkokaupassa mainituista tavoista.

4.4 Jos ennakkomaksusta on sovittu, on maksu suoritettava välittömästi sopimuksen solmimisen yhteydessä.

4.5 Yhteistyössä Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Tukholma, Ruotsi, kanssa, tarjoamme sinulle seuraavat maksuvaihtoehdot. Maksu tulee osoittaa Klarnalle:

  • Maksa myöhemmin.
  • Rahoitus.

Lisätietoja ja Klarnan käyttöehdot löydät täältä. Yleistä tietoa Klarnasta löydät täältä. Henkilötietojasi käsitellään sovellettavan tietosuojalain ja Klarnan tietosuojaselosteen tietojen mukaisesti.

5) Toimitus- ja toimitusehdot

5.1 Tavarat toimitetaan pääsääntöisesti lähetysreitillä ja Asiakkaan ilmoittamaan toimitusosoitteeseen, ellei toisin ole sovittu.

5.2 Mikäli toimitus Asiakkaalle ei ole mahdollista, kuljetusyritys palauttaa tavarat Myyjälle ja Asiakas vastaa epäonnistuneesta lähetyksestä aiheutuvista kustannuksista. Tätä ei sovelleta, jos Asiakas ei ole vastuussa tapahtumasta, joka johtaa toimituksen mahdottomuuksiin, tai jos hän on tilapäisesti estynyt vastaanottamasta tilattua tavaraa, ellei Myyjä ole ilmoittanut asiasta Asiakkaalle riittävän ajoissa ennen toimitusta.

5.3 Myytyjen tavaroiden vahingossa tapahtuvan tuhoutumisen ja vahingossa tapahtuvan pilaantumisen riski siirtyy pääsääntöisesti asiakkaalle, kun ne tulevat Asiakkaan tai Asiakkaan nimeämän henkilön haltuunsa ottamaan tavarat. . Mikäli asiakas toimii elinkeinonharjoittajana, vahingossa tapahtuvan tuhoutumisen ja vahingossa tapahtuvan huonontumisen riski lähetysmyynnissä siirtyy tavaran toimituksen yhteydessä pätevälle kuljetushenkilölle Myyjän toimipaikassa.

5.4 Myyjä pidättää oikeuden peruuttaa sopimus virheellisen tai virheellisen omatoimituksen yhteydessä. Tämä koskee vain, jos Myyjä ei ole vastuussa toimittamatta jättämisestä ja jos hän on tehnyt toimittajan kanssa konkreettisen suojauskaupan. Myyjän on pyrittävä kaikin kohtuullisin keinoin hankkimaan tavarat. Jos tavaroita ei ole saatavilla tai vain osittain saatavilla, hänen on ilmoitettava siitä asiakkaalle viipymättä ja asiakkaan suorittamat maksut palautetaan välittömästi.

5.5 Asiakkaan suorittama nouto ei ole mahdollista logistisista syistä.

6) Vastuu virheistä

6.1 Lakisääteiset kuluttajan oikeudet pätevät.

6.2 Jos asiakas on kuluttaja ja hän käyttää lyhytaikaista oikeuttaan hylätä tuote, hänen on palautettava tuote omalla kustannuksellaan.

7) Laki ja toimivalta

7.1 Jos asiakas toimii kuluttajana kohdan 1.2 mukaisesti, kaikki osapuolten väliset sopimussuhteet ovat Ison-Britannian lain alaisia, lukuun ottamatta YK:n yleissopimusta kansainvälistä tavarakauppaa koskevista sopimuksista, ja sen valtion tuomioistuimilla, jossa asiakkaan kotipaikka on toimivalta kaikissa näihin suhteisiin liittyvissä riita-asioissa.

7.2 Jos asiakas toimii elinkeinonharjoittajana kohdan 1.2 mukaisesti, kaikki osapuolten väliset sopimussuhteet ovat Saksan lain alaisia, lukuun ottamatta YK:n yleissopimusta kansainvälisten tavaroiden kauppaa koskevista sopimuksista, ja sen valtion tuomioistuimilla, jossa myyjän kotipaikka on toimivalta kaikissa näihin suhteisiin liittyvissä riita-asioissa.

7.3 Asiakasta pyydetään reklamoimaan toimitetuista tavaroista, joissa on havaittu selkeästi kuljetuksesta aiheutuneita vaurioita suoraan kuljetusyhtiölle sekä ilmoittamaan asiasta myyjälle. Mikäli asiakas ei kuitenkaan toimi tämän ohjeistuksen mukaisesti, sillä ei ole vaikutusta hänen oikeudellisiin tai sopimukseen perustuviin virheitä koskeviin vaatimuksiinsa.

7.4 Jos asiakas ei ole kuluttaja, takuuaika on Saksan siviililain (Bürgerliches Gesetzbuch [BGB]) 438 §:n 1 momentin 3 momentista huolimatta 1 vuosi.

7.5 AT Parts Germany GmbH (jäljempänä Myyjä) myöntää 24 kuukauden takuun toimituksesta seuraavien ehtojen mukaisesti myydyille tuotteille.

7.6 Takuu täyttyy, jos vialliset osat joko korjataan maksutta tai vaihdetaan virheettömillä osilla myyjän valinnan mukaan. Osat, joille tämän takuun perusteella vaaditaan takuuta, tulee lähettää myyjälle ostajan kustannuksella. Uuden osan toimituskulut EU:n sisällä maksaa Myyjä. Vaihdetuista osista tulee myyjän omaisuutta. Myyjä on velvollinen tarjoamaan takuupalveluita vasta saatuaan valituksen kohteena olevan osan ja sillä on ollut kohtuullinen, vähintään viikon mittainen tarkastusaika.

7.7 Takuu ei kata virheitä/vikoja, jotka johtuvat virheellisestä asennuksesta ja/tai väärästä käytöstä. Todistustaakka viasta ja asianmukaisesta asennuksesta/käytöstä on ostajalla. Tämä takuu ei myönnä muita vaatimuksia, etenkään korvauksen muodossa.

7.8 Takuupalvelut eivät aiheuta takuuajan pidentämistä tai alkamista uudelleen. Lakisääteiset takuuvaatimukset säilyvät ennallaan.

7.9 Myyjä myöntää ostajalle lisäksi 30 päivän rahat takaisin -takuun. Tämä takuu koskee ainoastaan käyttämättömiä, alkuperäispakkattuja osia, joita ei ole yritetty koota.

7.10 Takuu täyttyy, kun ostajalle palautetaan käyttämättömien tavaroiden palauttamisen jälkeen ostohinta, josta on vähennetty mahdolliset toimituskulut. Muuten yllä olevat takuuehdot ovat voimassa 24 kuukauden ajan.

8) Tietoja riitojenratkaisusta verkossa

EU:n komissio tarjoaa verkkosivuillaan seuraavan linkin ODR-alustaan: https://ec.europa.eu/consumers/odr.

Elinkeinonharjoittaja ei ole velvollinen eikä valmis osallistumaan riitojenratkaisumenettelyyn vaihtoehtoisessa riidanratkaisuelimessä.

Tämä foorumi toimii tuomioistuimen ulkopuolisena ratkaisuna kuluttajien ja elinkeinonharjoittajien välisistä verkkomyynti- ja palvelusopimuksista johtuvissa riita-asioissa.